30 jun 2016

De boswachter

De boswachter - of jager - wilde ik in een pak steken, passend bij zijn groene hoed. Daarvoor heb ik voor de achterzijde het standaard, iets uitlopende patroon genomen, zoals bij de gendarme. Voor de voorkant heb ik een variant genomen, waarbij de bovenkant uit twee bredere stukken bestaat, zoals hieronder op de foto weergegeven.
Het patroon voor de voorkant van het jagerpak.
Vervolgens ben ik begonnen met het in elkaar naaien van het jasje van de jager, waarbij ik instrijkbaar zoomband heb gebruikt om het mezelf wat gemakkelijker te maken. Het bovenste gedeelte valt een stukje over het onderste gedeelte, zodat het ook echt een jasje lijkt. Twee knoopjes maken het jasje af.
Patroon voor het jasje van de jager.
De handjes zijn van katoen, want een boswachter - of jager - mag best een beetje ruwe handen hebben. Die kan samen met het kruidenvrouwtje het bos in trekken en laat de wolf dan maar oppassen!
Het eindresultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten