5 apr 2016

De heks als kruidenvrouwtje

Nadat ik eerder al een jurk met cape voor een heks heb gemaakt, heb ik een andere heks poppenkastpop nu omgetoverd tot kruidenvrouwtje. Zij heeft een jurk gekregen met daarop bloemen en paddenstoelen en daarvoor een schort, waarin zij bloemen of paddenstoelen kan verzamelen.

Een kruidenvrouwtjesjurk maken met linten en een knoopje.
Voor de jurk heb ik het standaard patroon gebruikt. Voor de handjes heb ik katoen in huidskleur genomen, omdat een kruidenvrouwtje nou eenmaal geen zachte prinsessenhandjes heeft. Ik heb een klein, lila knoopje gebruikt van de Wibra, lila satijnlint van de Xenos en een groen satijnlint en een lila strikje van de Boekenvoordeel winkel. 

De heks als kruidenvrouwtje
Als altijd ben ik begonnen met het zigzaggen van de naden. Bij het vastnaaien van de naden van de jurk heb ik het lila lint aan één kant vastgenaaid in de naad.
De groene kruidenbuidel is vierkant en open aan de bovenkant. Het lint heb ik met het strikje vastgezet aan de buidel en verder op de naden. Het uiteinde van het lint heb ik vastgezet met het lila knoopje. >
Na het dichtnaaien van de nek heb ik er nog een groen lint omheen gedaan, dat ik aan de achterkant heb vastgelijmd met textiellijm.



Zie ook: Een nieuwe jurk voor de oude heks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten