15 jul 2015

Pootjes voor de grote boze wolf

De wolf tussen mijn poppenkastpoppen had geen pootjes. Er zat slechts een lap met elastiek om zijn nek. Dat kon natuurlijk niet zo voortduren.

Voor dierenpakken heb ik een apart model jurkje ontworpen met de pootjes iets omhoog i.p.v. omlaag wijzend. Er zijn diverse kortharige, bontachtige stoffen met dierenprints te koop, maar neem wel een stof met een kleine print, want zo'n jurkje is maar klein. Ook bruine fleece stof of imitatie lamsvacht zou kunnen worden gebruikt als 'vacht'.

De wolf heeft voortaan pootjes en een staart.
Eerst heb ik de staart genaaid en omgedraaid, zodat die bij het naaien van het jurkje meteen in de zijnaad vastgenaaid kon worden. Ik heb gekozen voor de zijnaad, omdat de staart dan aan de voorzijde ook te zien is en het spaart bovendien een extra naad aan de achterzijde uit.

De extra grote wolvennek
Een verbeterpunt is dat het belangrijk is om vooraf de omtrek van de nek te meten, want die kan erg verschillen per poppenkastpop. De poppenkastwolvenkop had een uitzonderlijk grote nekwijdte, waardoor ik eerst weer een stukje naad moest los tornen voordat ik de pop in de nek van het jurkje gestoken kreeg. Daarna moest ik dat stukje weer vastnaaien.
De kleine wolf heeft wèl een jurk met pootjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten